Xerox J75
WK Creatieve Communicatie uit Bunschoten-Spakenburg heeft gekozen voor de Xerox Colour J75 digitale kleurenpers.
XA Graphic Solutions, reseller van Xerox-productiesystemen, verzorgde de implementatie van de nieuwe productieprinter, die de DocuColor 5000 vervangt.
De Xerox J75 kleurenpers is toegesneden op verschillende productieomgevingen. De nieuwe pers werd begin 2013 door Xerox geïntroduceerd en is uitgerust met nieuwe tools om consistente afdrukkwaliteit te realiseren en de up-time te maximaliseren. Creatieve innovaties als SIQA (Simplified Image Quality Adjustment) verhogen de kwaliteit en nauwkeurigheid van het drukwerk. Naast de J75 maakt WK Creatieve Communicatie gebruik van een Xerox Nuvera 120EA voor hoge productie zwart wit-output, een Xerox 6204 zwart-wit grootformaatprinter en een Xerox grootformaatscanner. De Nuvera en J75 zijn uitgerust met het FreeFlow-platform van Xerox.
Emiel Vedder, directeur van WK Creatieve Communicatie: “In 1980 zijn we ons bedrijf begonnen met de Rank Xerox 9400. Inmiddels zijn we alweer 33 jaar klant van Xerox en kiezen we voor de nieuwste grafische innovatie binnen het portfolio. We waren op zoek naar een machine die ons naast flexibiliteit en productiviteit ook geavanceerde (inline) opties bood. We waren erg onder de indruk van het correctieproces met geautomatiseerde register- en beeldcontrole op de J75, maar het SIQA-systeem gaf de doorslag. Onze klanten vragen om uitstekende, aan offset gelijke afdrukkwaliteit. Met de automatische registratiecontrole zorgen we ervoor dat alles aan de hoogste standaarden voldoet en met SIQA kunnen we de dichtheid en gelijkmatigheid aanpassen voor mooie strakke kleuren en matte afdrukken.”
Michel de Jong, salesmanager Grafische Industrie bij XA Graphic Solutions: “Deze investering is voor WK Creatieve Communicatie een logische stap in de jarenlange ervaring op het gebied van digitaal drukwerk met apparatuur van Xerox. Als certified reseller van Xerox helpen we grafische ondernemers zich te focussen op wat echt belangrijk is: het optimaal bedienen van hun klanten, het verhogen van de productie, het reduceren van kosten en groei.”